In het verleden gespeeld

Zaterdag 24 november

Familie - April 2018

Familie….. nu het nog kan – Geschreven door Maria Goos

Toneelvereniging Kudelstaart is achter de schermen druk aan het repeteren voor een prachtig toneelstuk; Familie

Familie is een tragi-komedie over veertigers die zijn opgevoed met de frustraties van de jaren zestig. Over wanhoop en verlangen naar liefde en geborgenheid.

Jan besluit zijn kinderen uit te nodigen voor een lang weekend skiën in Zwitserland. Een fijn helemaal-samen-nu-het-nog-kan vakantie met het hele gezin om goede herinneringen op te halen. Maar het wordt niet fijn en ook niet gezellig.

Nadat Jan en Els de vallei in gaan om boodschappen te halen, arriveren achtereenvolgens hun zweverige dochter Bibi en haar partner Von - een mislukt schrijver -, en hun conservatieve zoon Nico - een succesvol accountant - met zijn babbelzieke vrouw Sandra.

Nico en Von besluiten Jan en Els te helpen met het sjouwen van de boodschappen, maar blijven met zijn vieren steken in de plaatselijke Stube. Langzaamaan worden ze dronken. Onder invloed van alcohol, confronteert Nico zijn moeder Els. Waarom heeft ze hem altijd gehaat? Dit is nog maar het begin van de avond. Ieders oud zeer komt naar buiten. Teveel opgekropte woede, pijn en verdriet. En dat terwijl Els juist een verrassing had.

Familie is amusant, onthutsend en ontroerend.

Tiny Maas - Els Tegenkamp, moeder

Jos de Jong - Jan Tegenkamp, vader

Liesbeth Zeldenthuis - Bibi Tegenkamp, dochter,

Elisa Engel - Von, haar partner

Jitse Krenn - Nico Tegenkamp, zoon

Rianne Middelkoop - Sandra, zijn vrouw

Iris de Rooij – Regisseuse

Eerder schreef de pers het volgende toen dit stuk van Maria Goos in de Nederlandse theaters toerde en later zelfs is verfilmt:

Een meedogenloze, zowel pijnlijke als geestige tragikomedie. (Telegraaf)

Familie onweerstaanbaar grappig en toch niet luchtig. (NRC)

Familie biedt een portret van ouders die in de jaren zeventig progressief probeerden te zijn, die op zoek gingen naar zichzelf, maar allerminst opbeurden van hun vondsten. En van kinderen die nu welgesteld lijken, maar veel tekort zijn gekomen. Nico, die verlangt naar een moeder die neuriënd de was opvouwde. En Bibi, die haar heil van lieverlee zoekt in chakra's en tarotkaarten. Familie heeft een mooie herinnering opgeleverd: het publiek heeft iets moois meegemaakt. (Parool)

Toneelvereniging Kudelstaart & vrouwenkoor Avanti

December 2017

Een vrouwenkoor en een toneelvereniging samen op de planken!  Een unieke samenwerking én uitvoering is tot stand gekomen in de vorm van een eigentijds zelfgeschreven kerstverhaal in concert naar een oorspronkelijk verhaal van Paul Biegel.

Een nukkige en autoritaire koning is op zoek naar het echte kerstgevoel. Tot wanhoop van zijn personeel legt hij de lat hoog en is zelden tevreden. Wanneer het kerstavond is, roept hij zijn personeel bijeen om het hem in kerststemming te brengen. Het personeel doet haar uiterste best maar niets is goed in zijn beleving. Er wordt een kerststal gebouwd. Geeft dit zijn kerstgevoel gestalte? Drijft hij, door zijn moderne ideeën en ingrepen, juist steeds meer weg van wat hij denkt te willen beleven?  Uiteindelijk lijkt de entree van een soldaat het tij te keren…..

Genoeg ingrediënten voor een bijzondere avond waarin klassieke zang verweven is in een modern verhaal. Na afloop is er gelegenheid om elkaar te ontmoeten en onder het genot van een drankje nog even na te praten.

Meer informatie is te vinden op www.davanti.nl Facebookpagina van deze vereniging.

Graag tot ziens op vrijdag 8 december a.s.!

November 2017

Alles viel op zijn plek en het is een heel mooi geheel geworden.

Spelers en medewerkers doen allemaal hun best om er wat moois van te maken, en dat is gelukt.

Voor Petra, onze regisseuse was het genieten en met nog enkele puntjes op de i moet ze los laten.

Zaterdag avond onze try out (alleen voor genodigden) zodat we helemaal klaar zijn voor de feestelijke première op 10 november.

Wilt u nog kaarten kopen a € 10,00 voor 10 – 18  - 24 – 25 november moet u snel zijn, hiervoor kunt u terecht bij:

Gall & Gall, Einsteinstraat – Kudelstaart

Banketbakkerij Vooges, Zijdstraat - Aalsmeer

De voorstellingen worden gespeeld in Dorpshuis Kudelstaart zaal open 19.30 aanvang 20.15 uur.

Op Herhaling

Zondagskinderen

van: Bob Larbey

Omhoog die Stok

van Hetty Heyting

Al veel kaarten verkocht!

Veel belangstelling voor ‘Calendar girls’ van Toneelvereniging Kudelstaart.

Afgelopen weekeinde is de kaartverkoop gestart in het dorpshuis voor een bijzondere productie van de Toneelvereniging Kudelstaart en niet eerder waren er zo veel belangstellenden die er zeker van wilde zijn om een entreebewijs te bemachtigen. Op dit moment zijn er nog kaarten te koop voor de première op zaterdag 10 november evenals voor  18, 24 en 25 november, maar wij raden aan om niet tot de avond zelf te wachten om aan de deur nog kaarten te kopen. Want het zou zo maar eens kunnen dat u dan te laat bent en het Dorpshuis van Kudelstaart echt helemaal vol zit!

Voor de betrokkenen rondom deze productie is het geen verrassing dat er zo veel belangstelling is. “Iedereen wil graag een productie van Regisseuse Petra Daalman zien, dan weet je dat het gegarandeerd een succes is” was een van de reacties.

Mevrouw Daalman is geen onbekende in de omgeving en heeft bij de Rijzenspelers te Rijsenhout al veel successen op haar naam staan. Een ander merkte op “Ik heb de film Calendar Girls uit 2003 gezien, van schrijver Tim Firth en vond dat zeer komisch”.

Maar de hoofdreden dat Aalsmeer en Kudelstaart nieuwsgierig is naar hetgeen er staat te gebeuren komt waarschijnlijk doordat een groot gedeelte van de spelers voor dit stuk uit de kleren gaan. Geen zorg: op een nette manier uiteraard, maar het zorgt sowieso voor actie en hilariteit.

In deze komedie trekken 6 vriendinnen van middelbare leeftijd op een dag hun kleren uit om te poseren voor een bijna niks verhullende naaktkalender. Dat is wel even wat anders dan een saaie kalender met alleen maar brave dier- en landschapsplaatjes. Aanleiding voor deze ongebruikelijke ‘goede doelen actie’ is het wegvallen van de man van één van de vriendinnen (gespeeld door Wim Zandvliet), die aan kanker is gestorven. Reden genoeg om alle schroom te overwinnen, wat natuurlijk niet zonder slag of stoot gaat. Als je over de vijftig bent, zie je er wat lijf en leden betreft toch iets anders uit dan op je twintigste. Maar de dames gaan er voor en ondersteund door de voorzitster van het vrouwengezelschap (gespeeld door Tineke van Kleef) weet de fotograaf (Peter van Neijenhof) er met assistente (Liesbeth Zeldenthuis) iets heel fraais van te maken

Kaarten a € 10,00 te koop bij:

Gall & Gall - Einsteinstraat - Kudelstaart

Bakkerij Vooges  - Zijdstraat - Aalsmeer

De feestelijke première staat gepland voor vrijdag 10 november, maar ook op zaterdag 18 november, vrijdag 24 november en zaterdag 25 november opent het Dorpshuis in Kudelstaart zijn deuren voor u.

De zaal gaat open om 19.30 uur en vanaf 20.15 uur is het licht uit en spot aan.

Mis het niet!

Loslopende Vrouwen